Optimaliseer Bedrijfsprocessen met een App

Apps die bedrijfsprocessen ondersteunen hebben meestal een koppeling met het backoffice-systeem. Een systeem waar de data wordt opgeslagen en bijvoorbeeld wordt gebruikt voor facturatie. Dit zorgt voor een actuele en foutloze verwerking, maar misschien nog belangrijker: voor snelheid in het proces. Uiteraard alle 3 cruciale zaken voor uw business. Lees over meer mogelijkheden om uw bedrijfsprocessen middels een app te verbeteren.

Bedrijfsprocessen

Routine inkopen
Een onderdeel waar vaak efficiënter gewerkt zou kunnen worden is de inkoop/verkoop (net aan welke kant van het spectrum u staat). Dit geldt met name bij routinematige inkopen, bij een vaste leverancier. Vaak kost het invullen van inkooporders (onnodig) veel tijd. Een app die u aan vaste klanten verstrekt kan een scan-functie geïntegreerd hebben, zodat men simpelweg door het scannen van een streepjescode/qr-code op de verpakking nieuwe producten bij u kan bestellen. Zo verbetert u niet alleen de klantenbeleving, maar ook uw omzet en de omloopsnelheid.

Uren-registratie
Wanneer uw bedrijf op uurbasis voor uw klanten werkt, kan een urenregistratie-app ervoor zorgen dat uw werknemers hun uren gemakkelijk en op tijd door kunnen geven. Het integreren van een extra herinnering (bijvoorbeeld door een push-bericht) zorgt er vervolgens voor dat uw gebruikers deze gegevens ook daadwerkelijk en op het juiste moment invullen. Op die manier verkort u het proces van uitvoer tot facturatie en hiermee uw financiële positie.

Op locatie
Bent u bij de klant op bezoek, dan is het handig als alle klantgegevens op locatie uitgelezen kunnen worden. En volgt er vervolgens bijvoorbeeld een verkoop/reparatie, dan kan meteen naar de backoffice een bevestiging gestuurd worden en kan de backoffice werkzaamheden inplannen/de facturatie in orde maken. Deze bevestiging kan voorzien worden van de afspraak/werkzaamheden/aantal uren, handtekening, tekstuele uitleg, maar ook eventuele foto’s (bijvoorbeeld van het gerepareerde werk), video’s, scans van ondertekende contracten, enzovoort.

Klantenservice
Heeft u een klantenservice die het altijd (te) druk heeft? Integreer in uw app een FAQ (veel gestelde vragen). Zo kan uw klant zelf alvast het antwoord op vele vragen vinden. Mocht men er onverhoopt niet uit komen, biedt dan ook een ticket-/chat-systeem aan. Met name een ticket-systeem is voor uw klantenservice-medewerkers vele malen minder tijdrovend dan alle klanten telefonisch te woord staan.

Wilt u relevante voorbeelden voor uw business; hoe kan een app helpen uw bedrijfsprocessen te optimaliseren? Neemt dan zeker contact met ons op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *