Dít is waarom jouw bedrijf een eigen app nodig heeft!

eigen app

Denk eens aan de apps die je allemaal op jouw telefoon of tablet hebt staan. Achter elk van deze apps zit een bedrijf die aan deze app geld verdient. Bij de één op een hele duidelijke manier, bij de ander op een misschien wat minder duidelijke manier. Maar dat er geld verdiend wordt aan deze apps, dat moge duidelijk zijn.

Denk nu eens aan je eigen bedrijf. Heeft jouw bedrijf ook een eigen app? Als je antwoord hierop ‘ja’ is, dan ben je al heel goed bezig. Als je antwoord ‘nee’ is, dan is het heel verstandig om nog even verder te lezen. Wij geven je namelijk een aantal hele goede redenen waarom je vandaag nog de eerste stappen naar je eigen mobiele app zou moeten zetten.

Communicatie met je klant

Communiceren met je klant gaat meer en meer mobiel. Dat is niet zo vreemd. Een smartphone heeft men altijd op zak, en dankzij slimme technieken is het mogelijk om heel gemakkelijk je daadwerkelijke doelgroep te bereiken.

Denk je nu: ‘Mensen kunnen immers ook wel gewoon mijn website bezoeken?’ Ja, dat klopt. Maar doen ze dat ook op hun smartphone of tablet? Is het niet veel te veel moeite om je complete webadres in te typen op zo’n klein schermpje? Zou je het hen niet veel gemakkelijker maken als ze met één druk op de knop terechtkomen bij jouw bedrijf?

Bind je klant aan je bedrijfeigen app

Door te communiceren via je app kom je direct bij de klant binnen. Stuur hem of haar pushberichten, zorg voor aanbiedingen via de app en blijf te allen tijde in contact! Middels een app maak je het je klant gemakkelijker om bestellingen of reserveringen bij je te doen. Een voorbeeld:

Een drogisterijketen met een paar honderd vestigingen in zowel binnen- als buitenland stunt geregeld met producten van bekende merken die niet direct gelieerd zijn aan drogisterijartikelen. Schoenen, tablets, dat soort dingen. Om de klant te wijzen op deze absurde aanbiedingen gebruiken ze onder andere hun app, waarmee ze pushberichten versturen naar de klant. het product bestellen of de voorraad van de winkel in hun stad Met één druk op de knop kunnen klanten vervolgens online bestellen.

Je app is zo een extra verkoopkanaal geworden die je heel gemakkelijk in kunt zetten. Ook voor het opvangen van je dalmomenten is het een heel handige tool. Is het wegens prachtig zonnig weer rustig in je winkels? Even een pushbericht met een aanbieding voor zonnebrandcrème eruit en de klanten melden zich direct! Daarmee bedien je je klant ook nog eens optimaal.

Je concurrentie doet het al / je concurrentie doet het nog niet

Als je concurrent al een app heeft is het zaak om dingen beter te doen. Ga daarbij in eerste instantie uit van je eigen ideeën en je eigen kracht, en bekijk daarnaast goed wat je bevalt aan de app van je concurrent en ook vooral wat je niet bevalt. Heeft je concurrent nog niet een eigen app? Dat gaat vast niet lang meer duren. Tijd dus om hem voor te zijn!

(Extra) inkomen

Met een eigen app voor je bedrijf zorg voor je voor meer boekingen, meer online bestedingen, meer omzet en dus vooral ook voor méér inkomen. En ook: passief inkomen! Een systeem wat eenmaal loopt kan ervoor zorgen dat je “achterover kunt gaan leunen” terwijl het geld binnenstroomt.

Hoe je dat voor je moet zien?

Stel, je hebt een app voor campingeigenaren. Wereldwijd zijn er duizenden campings die zich bij jouw app aan kunnen sluiten. De consument kan via jouw app zijn of haar ideale camping uitzoeken en direct boeken. De app kost de consument niets. Alleen de campingeigenaar betaalt een kleine commissie over elke boeking die via jouw app wordt gedaan. Ook betaalt de campingeigenaar een vast bedrag per maand om in jouw app genoemd te worden. Er zijn daarbij nog talloze verdienmogelijkheden te bedenken. Wil een campingeigenaar bijvoorbeeld dat zijn camping tijdelijk bovenaan staat, dan moet hij daarvoor betalen. Dat kan ook gelden voor het plaatsen van extra foto’s of een video.

Bedrijfsprocessen optimaliseren

De planning van je personeel, je administratie en facturatie, je boekingen/bestellingen die per telefoon, mail en zelfs per brief binnenkomen: het zijn tijdrovende klussen die altijd geoptimaliseerd kunnen worden. Heb je bedrijfsprocessen die je echt veel te veel tijd kosten? Door met een eigen app te werken kun je veel tijd en geld besparen.

Dataverzameling

Meten is weten, wordt er wel eens gezegd. Dankzij de technologie achter een app valt er tegenwoordig van alles te meten. En uit die data kun je een schat aan informatie halen!
Je kunt bijvoorbeeld aan de hand van het zoekgedrag van je app-gebruikers hen andere voorstellen doen. Van iemand die in de app van een bouwmarktketen zoekt om een traphekje weet je dat hij of zij geïnteresseerd is in spullen die met kinderen te maken hebben. Je kunt ze daarna gemakkelijk ‘sturen’ naar behang voor de kinderkamer of naar een stapelbed.

Succes kan viraal gaan

Een klein idee wat groots uit kan pakken, droomt niet iedere ondernemer daarvan? Goede voorbeelden van apps/websites die de wereld veranderd hebben zijn Uber, AirBnB, en bekende namen als Youtube, Facebook en Hotmail. Allemaal klein begonnen, maar door middel van Growth Hacking heel erg groot geworden.

Technologie is grenzeloos. Wat in Nederland werkt, kan ook prima werken in Duitsland, Amerika, Cambodja en China. Hier is AirBnB wederom een goed voorbeeld van.

Wil je nou meer weten over het hebben van een eigen app en onderzoeken of een app voor jouw bedrijf iets kan zijn? Neem dan contact op met één van onze adviseurs!

eigen app